Autoservis Ostrava - Bartovice

Ať už jde o nový, či ojetý automobil, vždy bude zapotřebí provést nějakou opravu, ať už se jedná o mechanickou závadu nebo elektronickou. Ale nemusí to být pouze závada, můžete svého čtyřkolového miláčka také vylepšit.

Koupit automobil je jedna věc, ale starat se o něj je věc druhá. Ovšem to neznamená, že musíte jezdit do značkového autoservisu, který vám předepsal výrobce nebo dealer, ukazuje se, že v některých servisech o autě ví méně, než v široce zaměřeném autoservisu. Na své auto můžete použít buď originální díly, nebo kvalitní díly, které budou rovnocenné s těmi originálními. Každý automobil potřebuje čas od času např. vyměnit olej, spravit závadu, údržbu a spoustu jiných věcí.

Mechanické opravy vozů

Do mechanických prací není zahrnuta žádná elektronika. V tomto odvětví se nachází motor, podvozek, výfukové potrubí, hnací hřídel, nápravy a další. V těchto případech může dojít k opotřebení, kdy například může materiál zkorodovat, nedostatečnou výdrží materiálu prasknout anebo může pouze dojít k nějaké netěsnosti. Důležitá je ale vysoká kvalita kupovaných dílů. Také se vám může stát, že při vysoké teplotě daného dílu, se problémy začnou projevovat na jeho funkčnosti, začne postupně měnit tvar a to může vést ještě k větším problémům, které mohou skončit na vysokých částkách. Ovšem pokud tomuto problému zamezíte, vyhnete se i pravděpodobným brzkým nákladům. Příkladným názorem důležité těsnosti dílu jsou netěsnosti válců.

Válce, motor

Válce se nacházejí přímo v bloku motoru. Problém, kdy dochází k netěsnosti, má především společného časové opotřebení. Hlavy válců se třou o blok motoru a tím dochází k obrušování dílu. U obyčejného spalovacího motoru (benzinového) musí být směs vzduchu a paliva nad hlavou válce, kde dochází k zapálení směsi. V nejhorším případě se bude vstřikovat palivo na válec a po zapálení se směs dostane k ostatním částem motoru a v tom případě znehodnotí celý motor, jehož koupě a výměna je vysoce nákladná.

Motor se musí nutně chladit, aby se nezačal přehřívat a nedošlo tak k znehodnocení dalších dílů. K tomuto účelu je vytvořen chladící okruh, který tvoří chladič, se spojením s větrákem, blokem a hlavou motoru, termostatem, vodním čerpadlem, vyrovnávací nádobou a spojovacími hlavicemi. Součástí upozornění na závadu na motoru je upozorněni červeným varovným světlem na přístrojové desce. Toto světlo se rozsvítí, díky umístění čidlu, které je zašroubováno do hlavy válců nad prvním válcem.

Nutnost pečlivého seřízení olejového čerpadla

Motor se neobejde bez, nejspíš nejdůležitější věci, která se v motoru nachází, ale není jeho přímou součástí, musí se postupně doplňovat. Samozřejmě myslíme olej. Každý motor potřebuje jiný druh oleje, které se dělí podle více způsobů. Závada se nejvíce stává hned u zdroje, kdy je špatně seřízeno olejové čerpadlo. Bez oleje dojde k zadření motoru, ovšem nestačí znovu nalít další olej. Motor je potřeba rozdělat, zkontrolovat díly, které tímto úkonem byli znehodnoceny. Tyto díly jsou potřeba vyměnit, což znamená další neplánované výdaje. Při rozebraném motoru je nutné lehce promazat dané díly olejem, aby se při nastartování nezadřel znovu. Kdyby se díly dali zpět bez promazání, ale nalili byste olej do olejového čerpadla, tak čerpadlo nemá šanci v tak malém časovém intervalu se rozmístit po celém motoru. Díl, který bude ale určitě promazán, bude kliková hřídel, která se nachází přímo nad olejovou vanou. Sama kliková hřídel totiž promazává hlavní a klikové čepy mazacími kanálky.

V případě problémů nerovností s klikovou hřídelí, je potřeba ji řešit přebroušením na ideální podmínky. Při umisťování zpět do motoru je potřeba hřídel dynamicky vyvážit, pokud tento proces nelze uskutečnit, je potřeba udělat alespoň statistické vyvážení.

Elektronické opravy vozů

Celou elektrickou soustavu vozidel tvoří instalační rozvod a vaše vlastní elektronické zařízení, které lze do automobilu připojit, tím jsou na mysli rádia, přídavné budíky a spotřebiče, které jsou zapojeny přes zdířku zapalovače či USB.

Dojde li u spotřebiče k závadě a způsobí přetížení či zkrat, tak k tomu slouží pojistky. Příslušná pojistka se přetaví a přeruší obvod. Poté je nutné pojistku vyměnit za novou o stejném napětí, jinak nebude fungovat správně. Každý elektrický spotřebič má svoji příslušnou pojistku, které obvykle nacházejí buď přímo v motoru (na straně řidiče u okna), nebo pod palubní deskou (znova na straně řidiče). Hned u pojistek by se měl nacházet plánek, která pojistka patří k jakému spotřebiči.

Akumulátor

Elektronická soustava by ovšem nepracovala bez akumulátoru. Akumulátor je zdroj elektrické energie, jež nemůže fungovat bez řemenu, který se pohání vysokými otáčkami a tím vzniká výroba elektrické energie. Při problému s řemene vzniká k nenabíjení akumulátoru. Akumulátor vydrží ještě přibližně 30 minut, než se úplně vybije. Akumulátoru také nedělá dobře dlouhá nepouživatelnost. V tomto případě dochází k postupnému vybíjení. Hlavní zásluhu má na tom elektrolyt přímo v akumulátoru, v tomto případě dochází k znehodnocování elektrolytu. Pokud automobil začnete po delším nevyužívání znova používat, tak se vám ho po chvíli nejspíš podaří nastartovat, ale kdy v průběhu času docházelo k znehodnocování elektrolytu, je možné, že se vám nebude nabíjet, tak jak by měl, i v případě bez porušeného řemenu. V takovýchto případech je nutné akumulátor znovu nabít, ale lepším řešením by byla jeho celá výměna. Závad na elektrické soustavě je spousta a je potřeba je diagnostikovat.

Řídicí jednotky

Autoservis v Bartovicích využívá řídicích jednotek vozů VW, Škoda, Audi, Seat. Diagnostika problému se provádí speciálním přístrojem, který se zastrčí do zdířky řídicí jednotky vozu. Jednotka se většinou nachází pod palubní deskou na straně spolujezdce. Podle tohoto přístroje se dá zjistit příslušná závada na voze. Přístroj zobrazuje kódy, podle kterých určíme závady na vozidle. Některé přístroje ukazují buď závadu, na kterou narazí jako první, nebo všechny závady, které jsou na vozidle.

Lze se také stát, kvůli závadě na nějaké součástce, že další závady bude přístroj ukazovat chybně.

Drobné karosářské práce

Drobné karosářské práce jsou různé pro každý autoservis nebo automechanika. Záleží na vybavení autoservisu. Samozřejmostí autoservisu, který nabízí drobné karosářské práce, je vyrovnávání dolíků a zahlazování škrábanců. V tomto ohledu existuje totiž několik variant. Podle komplexnosti služeb autoservis může nabízet také lakování automobilů a další.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id8231 (extra-sluzby.cz#197)


Přidat komentář